Zimní cestu na lyže si dobře pojistěte!

Praha, 23. listopadu 2011 – Každoročně se v zimním období za hranice vydává stále více Čechů. Příjemné zážitky z dovolené bohužel mohou zkomplikovat nečekané zdravotní problémy nebo úraz. Bez správně sjednaného pojištění na cesty si pak lidé ze zahraničí přivezou i nemalý finanční závazek.

Pojištění vozidel brzdí dynamiku pojistného trhu

Praha, 31. října 2011 – Podle obchodních výsledků členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 3. čtvrtletí došlo k meziročnímu růstu předepsaného pojistného o 1,8 %. Hlavním důvodem zpomalení tempa růstu je zejména přetrvávající pokles cen pojištění motorových vozidel.

Životní pojištění: předepsané pojistné roste, pojištěných však ubývá

Praha, 27. července 2011 – Obchodní výsledky členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. pololetí letošního roku potvrdily přetrvávající zájem veřejnosti o investice do produktů životního pojištění, ale také úbytek životně pojištěných občanů. Stagnace v oblasti neživotního pojištění přetrvává a nadále oslabuje dynamiku růstu domácího pojistného trhu.

Na letní dovolenou odjíždějte bez rizika!

Praha, 9. června 2011– Letní turistická sezóna přechází do plného proudu a Češi se rozjíždí do všech světových stran vstříc moři, horám a exotickým zážitkům. Zároveň se ale objevují i první pojistné události. Aby vaše dovolená splnila všechna očekávání a převládaly především ty pozitivní zážitky, je vhodné předem pamatovat na všechna rizika a před odjezdem se pojistit.

Cenová válka na trhu s pojištěním vozidel přetrvává

Praha, 27. dubna 2011 – Předběžné výsledky České asociace pojišťoven (ČAP) za první čtvrtletí letošního roku potvrdily přetrvávající konkurenční boj pojišťoven o klienta v pojištění motorových vozidel. Životní pojištění nadále roste o 16,1 % pouze díky produktům jednorázového pojištění. Celkové předepsané pojistné vzrostlo v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 5,4 %.

Ceny pojistného pro ženy pravděpodobně vzrostou

Praha, 1. března 2011 – Soudní dvůr Evropské unie rozhodl, že nejpozději do 21. prosince 2012 musí být odstraněny rozdíly ve výši pojistného a pojistného plnění, které vyplývaly z využití pohlaví jako faktoru při jejich výpočtu.

Postupovat správně při dopravní nehodě dokáže jen necelá polovina motoristů

Praha, 10. února 2011 – Většina motoristů, kteří se stanou účastníky dopravní nehody, neumí správně zdokumentovat nehodu a nahlásit škodu pojišťovně. Zároveň mnozí z řidičů netuší, v jakém rozsahu mají sjednány asistenční služby. Podle aktuální ankety mezi pojišťovnami, realizované Českou asociací

Živly poškodily v loňském roce více než 30 tisíc vozidel

Praha, 15. února 2011 – V roce 2010 řešily pojišťovny více než 346 tisíc pojistných událostí z havarijního pojištění. Průměrná škoda vyplacená z havarijního pojištění dosáhla 30 000 Kč. Často však jde o podstatně vyšší částky. Mezi nejvyšší patří škody způsobené krádeží vozidel, kde se průměrné vyplacené pojistné plnění pohybuje na úrovni 250 000 Kč. Vysoké jsou také škody způsobené živly - běžně přesahují sto tisíc korun. Přes tato značná rizika je v České republice havarijně pojištěno jen každé páté vozidlo.

Čím se řídit při sjednání pojištění vozidla

Praha, 22. února 2011 - Většina řidičů se snaží na pojištění vozidla co nejvíc ušetřit, hlavním rozhodovacím faktorem je pro ně cena a havarijní pojistku vnímají jako nadbytečnost. Pojištění ovšem chrání před nečekanými riziky a nemělo by být vnímáno jako běžný spotřební výdaj, u kterého nás zajímá pouze to, jak moc zatíží rodinný rozpočet. Česká asociace pojišťoven přináší několik tipů, čím se při jeho sjednání řídit.

4 nejčastější chyby, které lidé dělají v pojištění vozidel

Praha, 7. února 2011 – Aktuální průzkum České asociace pojišťoven (ČAP) realizovaný v rámci kampaně Únor měsíc pojištění potvrdil, že více než 70 % motoristů vybírá pojištění pro své vozidlo především podle ceny. A to jak v případě povinného ručení, tak u havarijního pojištění. O kvalitu služeb, možnosti připojištění nebo úroveň asistenčních služeb, se prioritně zajímá jen třetina dotázaných. Podcenění pojistné ochrany či nedostatečný rozsah sjednaných služeb se mohou nepříjemně projevit v případě škodní události. Zároveň jen málo motoristů dokáže správně postupovat při dopravní nehodě, včetně jejího zdokumentování a nahlášení škody pojišťovně.